In memoriam Henk Mostert

Op woensdag 11 april is overleden onze oud-fractievoorzitter Henk Mostert. Hij werd 80 jaar. Vanaf 1980 tot 2010 heeft Henk Mostert de stad en onze fractie gediend vanuit de overtuiging dat de geboden van God goed zijn voor de hele samenleving. Eerst deed hij dat in de combinatie SGP/RPF, later SGP/RPF/GPV en ten slotte in de huidige samenstelling ChristenUnie/SGP. Bij zijn afscheid in 2010 werd Mostert tot ereburger van Dordrecht benoemd. Dit hing niet alleen samen met de lange periode waarin hij zitting had in de Dordtse raad, maar ook met zijn betrokkenheid op de regio en zijn jarenlange lidmaatschap van de Commissie van Toezicht op de Politiecellen. We zullen Mostert herinneren als een zeer aimabele fractievoorzitter die principieel, maar zachtmoedig dertig jaar lang een belangrijke plaats had in de lokale politiek van Dordrecht. Mostert had oog voor mensen om hem heen en zocht met overtuiging het goede voor de gehele stad. We zullen hem missen. De fractie wenst zijn vrouw en familie troost en de nabijheid van God toe in dit verlies.

Interview met Mostert uit 1985 in het Reformatorisch Dagblad:

Interview met Mostert uit 2005 in het Reformatorisch Dagblad:

(foto: Reformatorisch Dagblad)