Joost Veldman nieuwe Fractievoorzitter CU/SGP Dordrecht

Sinds afgelopen dinsdag is Joost Veldman fractievoorzitter van de CU/SGP Dordrecht. Joost neemt hiermee het stokje over van de fractievoorzitters Bert Staat en Rik van der Linden. Met Joost Veldman kiest CU/SGP voor verjonging in combinatie met gedegen poltieke ervaring. Joost is 36 jaar en daarmee de op een na jongste fractievoorzitter van de raad, maar is toch al meer dan 8 jaar actief in de Dordtse Raad, eerst als Commissielid en de vorige periode als Raadslid. In het dagelijks leven is Joost ook werkzaam in het publieke domein als Begrotingscoördinator op het ministerie Buitenlandse Zaken in den Haag. Met deze ervaring heeft hij zich actief ingezet voor een goede lobby in het Haagse onder andere om meer de InterCity naar Dordrecht te halen.

Joost staat bekend om zijn kritische analyses en als een scherp debater op basis van inhoudelijke argumenten. De CU/SGP fractie heeft er dan ook alle vertrouwen in de komende termijn, en we wensen hem daarbij de kracht en wijsheid van God toe.

Op 05-06-2018 12:34 schreef Flip Mak
Helaas heeft de lobby (nog) niet tot resultaat geleid. Niet alleen Dordrecht maar ook Den Haag laat zich inpakken door NS. HET Haagse OV-knooppunt CS wordt door NS niet serieus genomen. Den Haag HS kán de functie van CS niet overnemen. Reizigers, zowel forensen als toeristen, maar niet minder Europese reizigers moeten het met al hun bagage met een oncomfortabele, (‘s winters) koude Sprinter doen, met veel staanplaatsen - dat wel :-( Extra overstappen en langere reistijd zijn het gevolg. Wordt door klantenservice NS zelfs aanbevolen! Waarom, waarom?
Pak het samen met B&W Den Haag plus Kamerfracties op.
Helaas merkt het Haagse bestuur er zelf niets van. Forensen, zakenreizigers en toeristen des te meer.
PS. Joost gefeliciteerd met je nieuwe rol.