Perspectief geven

Door Joost Veldman op 10 november 2020 om 22:53

Perspectief geven

Over de Dordtse Begroting 2021

Met de begroting 2021 zet Dordrecht de eerste stap in een nieuw decennium: op weg naar 2030. Voor ChristenUnie/SGP is de doelstelling duidelijk. Juist nu zoveel onzeker is vanwege het Coronavirus, is het onze opdracht het goede te zoeken voor elkaar en voor de stad. Vrede en recht ook. Juist als polarisatie op de loer ligt.

Hoe maak je dat concreet in een begroting die binnenkort in de gemeenteraad aan de orde is? Wat ChristenUnie/SGP betreft in ieder geval doorgaan op het ingeslagen pad. Daarom is het goed dat de stad verdergaat met bijvoorbeeld woningbouw, investeringen in een groene leefomgeving en het aantrekken van bedrijven. Aanpak ook van overlast, criminaliteit en mensenhandel. Slechts doorgaan op het ingeslagen pad is echter niet voldoende in deze onzekere tijd. Veel mensen maken zich zorgen over hun baan of bedrijf. Voor families, vriendengroepen, kerken, verenigingen en sportclubs is de kern van het samenleven geraakt. Onze fractie vraagt daarom steeds weer aandacht voor eenzaamheid. Juist daarom is het mooi te zien hoe energiek de maatschappij is met tal van initiatieven; zoals Licht voor Dordt. Veel stadsgenoten zetten zich in om hun naaste hoop en perspectief te geven. Zodat ze verder kunnen. Hoe ontzettend waardevol!

Volg ons op Twitter: @CUSGPdordrecht en FB: CUSGP.Dordrecht