Berichten geschreven door Joost Veldman

1. dordrecht.jpg
    Door Joost Veldman op 8 maart 2022

Leefbaarheid en levendigheid in de binnenstad

Meer levendigheid in de binnenstad is een thema dat brede aandacht krijgt. Veel partijen in Dordrecht willen meer reuring. ChristenUnie-SGP is eigenlijk de enige partij die consequent kanttekeningen heeft geplaatst bij die wens. Niet omdat wij tegen een extra terras of bistro zijn, maar wel omdat wij veel waarde hechten aan een goede balans tussen leefbaarheid en levendigheid. Juist ook in de binnenstad.

Lees meer over "Leefbaarheid en levendigheid in de binnenstad"
  2. Binnenhavens.JPG
    Door Joost Veldman op 15 februari 2022

Verbonden met het verleden, gericht op de toekomst

De ChristenUnie-SGP heeft altijd veel politieke aandacht gevraagd voor de historie van onze stad. Zoals bijvoorbeeld de Synode van Dordrecht van 1618-1619, 800 jaar stadsrechten en dit jaar de herdenking van de Vrije Statenvergadering in 1572.

Lees meer over "Verbonden met het verleden, gericht op de toekomst"
  3. NHM Dordrecht 201221.JPG
    Door Joost Veldman op 20 december 2021

Haal Nationaal Historisch Museum naar Dordrecht

ChristenUnie/SGP zal dinsdag 21 december een motie indienen waarin het college wordt opgeroepen uit te zoeken wat het zou betekenen om het Nationaal Historisch Museum naar Dordrecht te halen. Het nieuwe regeerakkoord zegt hierover: “We willen meer aandacht geven aan onze gezamenlijke geschiedenis.

Lees meer over "Haal Nationaal Historisch Museum naar Dordrecht"
  4. Ingrid klein.JPG
    Joost Veldman.JPG ingrid-klein-hendriks.jpg
    Door Joost Veldman, Ingrid Klein-Hendriks op 22 november 2021

Ingrid Klein-Hendriks stopt als raadslid

Raadslid Ingrid Klein-Hendriks heeft bekend gemaakt te stoppen als  gemeenteraadslid van Dordrecht. Ze doet dit wegens persoonlijke redenen.

Lees meer over "Ingrid Klein-Hendriks stopt als raadslid"
  5. Joost Veldman.jpg
    Door Joost Veldman op 13 november 2021

Vieren en herdenken

De achterliggende jaren is er veel aandacht geweest voor de rijke historie van Dordrecht. Zo vierden we de herdenking van 400 jaar Dordtse Synode 1618-1619, 800 jaar stadsrechten, 600 jaar St. Elisabethsvloed en volgend jaar 450 jaar vrije Statenvergadering. De verjaardag van de stad krijgt extra aandacht met de tentoonstelling ‘In het licht van Cuyp’ waarmee het Dordrechts Museum aandacht besteedt aan de kunstschilder Aelbert Cuyp. Met die mijlpalen en de viering ervan staat Dordrecht goed op de kaart. Goed voor onze inwoners en ondernemers, want Dordrecht is het bezoeken meer dan waard.

Lees meer over "Vieren en herdenken"
  6. Dordt.JPG
    Door Joost Veldman op 10 november 2020

Perspectief geven

Met de begroting 2021 zet Dordrecht de eerste stap in een nieuw decennium: op weg naar 2030. Voor ChristenUnie/SGP is de doelstelling duidelijk. Juist nu zoveel onzeker is vanwege het Coronavirus, is het onze opdracht het goede te zoeken voor elkaar en voor de stad. Vrede en recht ook. Juist als polarisatie op de loer ligt.

Lees meer over "Perspectief geven"