Berichten geschreven door Robert de Heer

1. Jong-Dordt-moet-werk-in-Lijnbaangebied-stoppen.jpg
    Door Robert de Heer op 8 februari 2024

Jeuk van christelijke identiteit in de raad

Afgelopen dinsdag ontstond er een bijzonder debat in de gemeenteraad. We dienden samen met onder andere het CDA en Fractie van Waardhuizen een motie in om niet de stekker uit het jongerenwerk van Jong Dordt op het Houthavenplein te trekken. De motie riep op om op zoek te gaan naar financiën voor de komende tijd. Niet per se voor onbepaalde tijd, maar wel tótdat we in de commissie met elkaar hebben kunnen spreken over de toekomst van dit soort jongeren- en kinderwerk in de stad. De motie werd met 19-17 aangenomen. Een uitstekend resultaat, maar niet de reden voor dit bericht.

Lees meer over "Jeuk van christelijke identiteit in de raad"
  2. Vlag Israël
    Robert crop.jpg Leen crop.jpg
    Door Robert de Heer, Leen Struijk op 10 oktober 2023

Vlag als symbool van afkeur van terreur

Onze magen draaiden er afgelopen weekend van om. Bij het zien van de afschuwelijke beelden van de Hamas-terroristen die in grote getale onschuldige burgers als vee afslachtten en als trofee door de straten heen sleurden.

Lees meer over "Vlag als symbool van afkeur van terreur"
  3. Leger des heils.jpg
    Door Robert de Heer op 20 april 2023

De waarde van werkbezoeken

Werkbezoeken zijn een van de mooiste onderdelen van het werk als raadslid. Ik kan namelijk moeilijk iets vinden als ik niet weet wat er speelt in de stad. Zo was ik vanmiddag op bezoek bij Siebe, teammanager aan het Kromhout. Dit is een locatie van het Leger des Heils waar ook de nachtopvang voor dak- en thuislozen zit.

Lees meer over "De waarde van werkbezoeken"
  4. IMG_3403 crop.jpg
    Robert crop.jpg Bart crop.jpg
    Door Robert de Heer, Bart de Feijter op 29 november 2022

In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen deed de ChristenUnie-SGP met hun verkiezingsslogan al de belofte om ‘samen voor onze stad’ te gaan. Als het aan deze partij ligt, gaat Dordrecht dit onder andere waarmaken door een burgerberaad te organiseren. Daarom dienden zij vandaag tijdens de raadsvergadering een initiatiefvoorstel in dat daartoe oproept. Het burgerberaad moet zich buigen over een maatschappelijk vraagstuk en geeft burgers de mogelijkheid invloed uit te oefenen op het gemeentebeleid.

Lees meer over "Initiatiefvoorstel ‘Eerste Dordtse burgerberaad’ ingediend door ChristenUnie-SGP"
  5. WhatsApp Image 2022-10-19 at 22.09.18.jpeg
    Door Robert de Heer op 19 oktober 2022

Motie aangenomen: Open en Transparant Dordrecht

Afgelopen dinsdag was de laatste raadsvergadering voor het herfstreces. Tijdens de vergadering werd een motie in stemming gebracht die we samen met GroenLinks Dordrecht hadden opgesteld. Het ging om een motie die de wethouder oproept om Woo-verzoeken (vroeger noemden we dat Wob-verzoeken) te publiceren. We leggen het even uit.

Lees meer over "Motie aangenomen: Open en Transparant Dordrecht"